Hem » Försäljnings & leveransvillkor

Beställningar
Beställningar kan göras via e-post eller per telefon: 033 – 12 04 49, info@dinvag.se

Priser
Alla priser anges exklusive moms. Detta beror på att det till stor del är företag som handlar av oss. 

Leveranstider
Vanligtvis inom 1-2 veckor. Godset skickas direkt till dig från våra underleverantörer.

Orderbekräftelse
Efter din beställning får du en orderbekräftelse. På denna framgår i detalj vad du beställt. Anmärkningar bör göras omgående. Om inga anmärkningar gjorts betraktar vi detta som att Du godkänt orderbekräftelsen samt godkänt dessa leveransvillkor. På priset i orderbekräftelsen tillkommer moms och fraktkostnad.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden skiljer sig mycket beroende på bl a vikt och längd på godset samt vart det ska skickas. Vid leverans till adresser som ligger avsides kan fraktbolaget ta ut extratillägg. Dessa kan undvikas om bommen skickas till en företagsadress i en tätort eller hämtas på Schenkers fraktterminal. Fraktbolaget vill ha ett telefonnummer till mottagande person på platsen. Vill du veta fraktkostnad i förväg så hör av dig.

Schenker AB kan ta ut en lagringsavgift om Du inte är hemma när de kommer med leveransen. Var därför noga med att bevaka leveransen när den är ”på gång” så att du inte belastas av extra kostnader. När ditt gods lämnar fabriken så skickar vi ett e-postmeddelande med uppgift om ditt unika sändningsnummer. Med hjälp av detta kan du följa din leverans på www.schenker.se

Garanti
Alla varor levereras med garanti.

Betalning
Normalt sker alla betalningar via faktura som skickas med e-post. Du kan betala via bankgiro/PlusGiro. Vill du hellre ha en pappersfaktura så går det lika bra. Betalning ska ske inom 15 dagar. Kreditkontroll kan komma att göras.

Obetald faktura – Påminnelser
Varan förblir säljarens egendom tills full betalning skett. Vid eventuell påminnelse tillkommer dröjsmålsränta med 9 %. Sker inte betalning kan ärendet lämnas över till Kronofogdemyndigheten.

Ångerrätt
Eftersom våra varor tillverkas efter beställning har vi ingen ångerrätt på sålda varor. ​ ​

Skadat gods vid ankomst
Är godset skadat vid ankomst så anmäl det direkt till fraktbolaget. Ny vara skickas till dig fraktfritt.

Reklamationer
Vid godkänd reklamation utgår ersättning med likvärdig vara eller belopp.

Outlöst gods
Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden fraktkostnader för outlöst gods.

Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar.